När du börjar använda Procountor så är det viktigt att du börjar med att gå igenom de inställningar som finns då dessa ligger till grunden för automatiseringen och de förvalda värden som programmet utgår ifrån.
Uppgifter om företaget
I menyn Administration > Uppgifter om företaget > Basuppgifter fyller du i basuppgifterna och bankförbindelseuppgifterna. Tänk på att för bankerna så har bankkopplingen har upp till två veckors handläggningstid, klicka här för att läsa hur du kopplar ditt konto till Procountor.
Redigera de företagsspecifika inställningarna i Inställningar.
Redigera attestflödet i Inställningar för attestflöde.
Uppgifter om bokföringen
Välj Ny räkenskapsperiod i menyn Administration > Uppgifter om bokföringen > Räkenskapsperioder.
Redigera kontoplanen vid behov.
Kontrollera förvalda konteringar.
Redigera vid behov dimensioner och lägg till objekt.
Redigera beskattningsuppgifterna, d v s. ange deklarationsperioden.
Ändra vid behov förvalda värden för moms.
Egna uppgifter och inställningar
Klicka på avataren längst upp till höger på den övre menyn och sedan på Egna uppgifter och inställningar här är det möjligt att byta lösenord och lösenordslista t.ex. när lösenordslistan håller på att ta slut.
Användare och användarbehörigheter
I menyn Administration > Användare och användarbehörigheter är det möjligt att lägga till och ta bort användare och att efter ett tillägg redigera användarnas behörigheter.