Ditt användarkonto är låst
Om användaren anger fel inloggningsuppgifter 7 gånger i rad låses kontot tillfälligt och användaren måste vänta 5 minuter innan det går att försöka igen.
Om användaren anger fel inloggningsuppgifter ytterligare 7 gånger låses kontot igen och måste denna gång vänta 20 minuter innan det går att försöka igen. Användaren kan också kontakta kundservice via kundservice@procountor.com för att få sitt konto upplåst.
Om användaren skulle ange sina inloggningsuppgifter 7 gånger (totalt 21 misslyckade försök på rad) igen så låses kontot och i det här läget kan kontot endast låsas upp genom att användaren kontaktar kundservice.
- Om CapsLock valts medan lösenordet anges kommer webbsidan visa ett notis om detta.
- Om kontot inte låses efter fler än 7 försök, då har fel användarnamn angetts. Återfå ditt användarnamn via Problem med inloggningen > Förlorat användarnamn.
- Om inloggningsuppgifterna glömts bort kan dessa återfås via Problem med inloggningen på inloggningssidan.
- Om du försöker att logga in på nytt medans ditt konto är låst så kommer tiden som återstår innan du kan försöka igen visas i hela minuter.
Vad kan jag göra?
1. Kontrollera användarnamnet
Om ditt konto låses rekommenderar vi att du först kontrollerar ditt användarnamn. Du kan få ditt användarnamn skickat till dig via e-post genom att du:
- Tryck på Problem med inloggningen > Förlorat användarnamn
- Ange Förnamn, Efternamn och E-postadress
- Tryck på Skicka
Om de angivna uppgifterna matchar dem som registrerats på din användare kommer ett e-postmeddelande med ditt användarnamn skickas till din e-postadress (den som angetts för din användare).
2. Återställ lösenordet
När du fått ditt användarnamn bekräftat kan lösenordet återställas om du fortsatt inte kan logga in trots att du nu anger korrekt användarnamn.
Tryck på Jag har glömt mitt lösenord
- Välj Förlorat personligt lösenord
- Ange ditt Användarnamn
- Tryck på Återställ lösenord
Har korrekt användarnamn angetts får du en kod via SMS, samt en länk via e-post till den e-postadress som är angivet för användarnamnet.
- Klicka på Återställ lösenord i e-postmeddelandet.
- Ange SMS-koden i rutan SMS-kod
- Välj ett Nytt lösenord
- Bekräfta det nya lösenordet genom att upprepa det i Bekräfta nytt lösenord
- Tryck på Återställ lösenord
Tänk på att SMS-koden endast är giltig i 15 minuter.