Med den här rapporten kan du enkelt få en överblick över dina kunder och vilka åtgärder som ni behöver göra. Rapporten kan tex. användas för att följa upp införsäljning, mötesbokningar och andra åtgärder som är relevanta för er.
Vyn hittas via Rapportering > Registerrapporter > CRM-åtgärdsrapport.
Rapporten syftar endast till kundernas åtgärdsuppgifter och inte uppgifter om andra affärspartner såsom leverantör eller personal .
Rapporten skiljer sig från sökningen av affärspartner och Affärspartnersrapporten genom att sökresultatet visar åtgärder och inte på affärspartner.
I Procountor finns inga förvalda statusalternativ eller åtgärder utan varje företag kan skapa sina egna som är relevanta för den egna verksamheten. Detta kan man göra genom att gå in på en kund via Register > Kundregister > Sök efter kunden och klicka på knappen Adminstration> Kundens Administration.
Knappar i vyns övre del
Knappen Sök åtgärder används för sökning enligt de valda sökvillkoren. Sökresultatet visas nedtill på sidan.
Sökvillkor för kund och åtgärd
När kunder söks kan sökvillkoren preciseras med kundens namn, beteckning, kundnummer eller affärspartnergrupp. Det är också möjligt att söka enligt huvudgrupp om Grupper av affärspartner i två plan tillämpas.
Vid sökning med hjälp av namnet, beteckningen eller kundnumret räcker det även med delar av texten. När en kund med namnet Procountor söks är det möjligt att i sökvillkoret ange Pro eller Countor.
Sökningarna kan fritt kompletteras med *- och ?-tecken,
"*" motsvarar vilken teckensträng som helst (även tomt, dvs. sökningen Pro*Countor ger även Procountor som resultat)
"?" vilket enskilt tecken som helst (något tecken, t.ex. mellanslag, måste finnas. Med andra ord sökningen Pro?Countor visar inte Procountor som resultat).
Knappen efter rullgardinsmenyn Kundgrupp öppnar ett sökfönster för kundgrupp. I fönstret kan en kundgrupp sökas genom att ange en del av gruppens namn.
Sökresultatet presenteras under sökvillkoren. Om du vill få er information om kunden så kan du använda rapporten Affärspartner som finns i Registerrapporter och söka kunder med hjälp av adress- eller e-postadressuppgifter.
Under rubrikerna Status och Åtgärd är det möjligt att söka en kund med en viss status och med specifika åtgärder. Maximalt tre sökvillkor för Åtgärder kan anges.
Det är möjligt att ange datumsökning för åtgärder med hjälp av fälten Åtgärd under perioden. Med hjälp av fältet Ansvarig person kan man i Administration söka status för en ansvarig person som är allokerad till en specifik kund. Dessutom är det möjligt att endast söka ansvarig person för en viss åtgärd med sökning av Ansvarig för åtgärden eller med hjälp av fältet Anteckningar söka uppgifter med hjälp av anteckningar som finns i Administration.
Under rubriken Sökvillkor för samma kunds övriga åtgärder är det möjligt att precisera åtgärdssökningen genom att kryssa för Vill du söka åtgärden (inte att den saknas)?. Om punkten inte kryssas för söks kund utifrån att den angivna åtgärden saknas.
Knappar i vyns nedre del
Välj kund i sökresultatlistan och klicka på knappen Visa administration vilket öppnar sidan Administration för kunden.
Om mer detaljerade uppgifter om en enskild kund ska visas, markera kunden i sökresultatlistan och klicka på knappen Visa basuppgifter .