Åtgärdat 24.06.2025
Driftstörning 24.06.2025
Procountor är för närvarande otillgängligt och vi undersöker orsaken för att kunna åtgärda problemet så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för det besvär detta kan orsaka och tackar för ert tålamod.
FÖRSENING AV BANKFILER FRÅN SWEDBANK 03.06.2025
Swedbank har informerat om en försening i skickandet av bankfiler idag. Detta har åtgärdats men har inneburit att en del kontoutdrag och annan kontoinformation från Swedbank kan ha varit fördröjd i Procountor under morgonen.
Åtgärdat 02.06.2025
FÖRSENING AV BANKFILER FRÅN HANDELSBANKEN 02.06.2025
Handelsbanken har informerat om en försening i skickandet av bankfiler idag. Det innebär att kontoutdrag och annan kontoinformation från Handelsbanken kan vara fördröjd i Procountor.
MIGRERING TILL MICROSOFT AZURE 16 MAJ 2025
Planerat underhållsarbete i samband med vår migrering till Microsoft Azure. Underhållet påbörjades på fredag 16 maj kl. 22:00 (UTC+1) - Söndag 18 maj kl. 23:00. Mer om migreringen och vad det innebär går att läsa om här.
Åtgärdat
Allokering av kreditfakturor, 27 Jan 2025
Ett fel har upptäckts i sökfunktionen för kreditfakturor (sökning > sökning av kreditfaktura). Systemet registrerar inte leverantörsfakturor med negativ summa som kreditnotor vilket gör att dessa fakturor inte allokeras mot debitfakturor.
Dessa kreditfakturor kan tills vidare hanteras genom att ändra statusen till Betald utanför Procountor, sedan sätta statusen likadant för motsvarande debitfaktura med korrekt belopp.
Fel i jämförelseperiodens siffror för försäljnings- och inköpsrapportering, 1 Nov 2024
- Försäljning per produkt, per produktgrupp och per fakturaprodukt
- Försäljning per kund, per kundgrupp och per fakturagrupp
Inköpsrapportering
Inköp per produkt, per produktgrupp och per fakturaprodukt
Inköp per leverantör, per leverantörsgrupp och per fakturaleverantör
Lägga till användare kan misslyckas, 24 Feb 2025
Att lägga till en användare i Procountor kan fallera.
Åtgärdat 24.02.2025
Det kan förekomma problem vid byte av miljö, 24 Feb 2025
FEL I MOBILAPPEN
Det kan finnas ett problem med mobilappen där användaren inte kan se alla fakturor eller att appen ber om att ställa in behörigheter.
Vi undersöker för närvarande problemet. Situationen bör lösas om användaren loggar ut och in igen.
Efter fixen kan användaren komma att bli ombedd att logga in på nytt.
Åtgärdat 11.12.2024 kl. 9:00
FEL I SÄNDNING AV E-FAKTURA 28.11.2024
Apix har upptäckt ett fel vid sändning och mottagande av e-faktura. Trafiken har stoppats och felet utreds.
Åtgärdat 28.11.2024
NORDEAS BANKKOPPLINGAR 26.11.2024
Vi upplever för närvarande en försening mellan Nordea och Procountor, detta påverkar kontoutdrag, referensbetalningar, aktuella saldon och betalningsinformation.
Åtgärdat 6.11.2024
Exportera rapport till excel-format
Vi har upptäckt ett tillfälligt fel som kan påverka funktionen att exportera rapporter till Excel.
Vår tekniska avdelning arbetar hår för att lösa problemet så snart som möjligt.
Åtgärdat 20.11.2024
Tillfälligt problem i appen 18.11.2024
Appen läser för närvarande inte av kvittoinformationen, utan informationen behövs fylla i manuellt av användaren. Vi undersöker felet och jobbar hårt för att åtgärda problemet så snart som möjligt.
Åtgärdat 18.11.2024
Tillfälligt fel i Procountor-appen 1.11.2024
Rapporter i Procountor 22.10.2024
Ett fel har upptäckts under fliken Rapporter. Felet påverkar effektiviteten av Rapportering > Rapporter > Val av rapport. När du valt en presentation i rullgardinsmenyn, kan du inte ändra valet eller gå tillbaka, utan du behöver då klicka på Rapportering > Rapporter > Val av rapport igen.
Nordea - tekniskt problem 8.10.2024
Nordea har för närvarande ett tekniskt problem relaterat till bankförbindelser. Detta kan påverka betalningar, e-fakturor samt saldo i realtid. Vi inväntar nu att detta åtgärdas hos Nordea så att dessa funktioner fungerar felfritt igen.
Åtgärdat 8.10.2024
Procountors mobilapp 7.10.2024
Vi har för närvarande ett tekniskt fel i appen vilket gör att vissa användare inte kan logga in.
Vi arbetar för att åtgärda problemet så snart som möjligt.
Åtgärdat 7.10.2024
Uppdatering 4.10. / Störningssituation i Nordeas betalnings- och e-faktureringstjänster 3.10.2024
Nordea kan återigen ta emot betalningar och fakturor från Procountor som vanligt. På grund av gårdagens fel har de överföringar och utlandsbetalningar son inte genomfördes överförts till banken idag på morgonen ca kl. 6 och de kommer att behandlas av banken under dagen.
---
Det finns störningar i överföringen av betalningar och e-fakturor från Nordea. Situationen påverkar betalningar och fakturor som skickas från Procountor till Nordea via web services -kanalen. Material som skickats efter kl 10.30 har inte kunnat överföras till banken på grund av störningen.
Vi arbetar aktivt för att överföra materialet till banken så snart det är möjligt från deras sida.
Vi beklagar besväret som situationen orsakar våra kunder.
Åtgärdat
03.10.2024 Driftstörning i Procountor
På grund av en driftstörning kan vissa användare inte logga in i systemet eller appen. Detta påverkar även API integrationer och dess tjänster.
Vi arbetar hårt för att åtgärda problemet så snart som möjligt. Vi kommer att uppdatera dig senast klockan 12:00 samt informera så snart problemet är åtgärdat.
Vi ber om ursäkt för besväret!
Åtgärdat 03.10.2024